Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Trzecia droga
„Uważałem, że jest trzecia droga pomiędzy polskim dramatem i zagranicznym musicalem – droga pośrednia” – mówi Wojciech Kościelniak w rozmowie z Jackiem Cieślakiem.
Jestem retro
Jego spektakle przepełnia żywioł muzyki. Szerokimi garściami czerpie z kultury ludowej, jest dyrektorem Teatru Pijana Sypialnia. Fokus na... Sławomira Narlocha.
Zostać wilkiem
„Ważniejsze są dla mnie ludzkie sprawy i problemy, które niepokoją w świecie, a język teatru po prostu powinien im służyć” – mówi Krzysztof Rekowski w rozmowie z Kaliną...
Każdy teatr będzie muzyczny
„Teatr, ten jeden kadr, który cały czas się zmienia, jest dla mnie najbardziej inspirujący.” – mówi dyrektor wrocławskiego Teatru Capitolu Konrad Imiela w rozmowie z Magdą...
Bez drżenia nie ma roboty
„Jeśli polski teatr zaangażowany chce jeszcze pożyć, to powinien uczyć się od Leona Schillera” – mówi Radek Stępień w rozmowie z Ewą Danutą Godziszewską.
Komiks


Irena
Irena Laskowska (1925–2019) iluzję sceniczną traktowała jak realność. Trzęsła się ze strachu, kiedy przechodziła przez ciemny korytarz w „Dybuku”…

Partyzantka z Polskiego
„Zaangażowanie jest cechą artystów: każdy artysta jest zaangażowany w obserwację świata, ponieważ czerpie z tego, co dookoła niego się dzieje” – mówi Małgorzata Gorol w rozmowie...

Studium spojrzenia
Spojrzenie to jeden z najważniejszych środków, którymi posługuje się Bartosz Bielenia, tworząc postać Daniela w filmie „Boże Ciało”.

Służebnik sztuki
„Długo kształtowałem wyobrażenie o tym, jakie miejsce chciałbym w teatrze zajmować. Szczęśliwie złożyło się tak, że jestem teraz w Dramatycznym.” – mówi Janusz R. Nowicki w...