Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Filozof i poeta. Rozmowa z Lukasem Bärfussem
„Nie planuję z góry artystycznego rozwoju, reaguję na sytuację w danym momencie, na to, co mnie niepokoi” – mówi szwajcarski dramatopisarz Lukas Bärfuss w rozmowie z Iwoną Uberman.
Tancerze i aktorzy
„Nie dbam o to, czy coś wygląda staroświecko, czy nowocześnie. Najważniejsze jest, aby w to wierzyć” – mówi Mats Ek w rozmowie z Jadwigą Majewską i Aleksandrem Laskowskim.
Znaczy dyrektor
„W teatrze nie ma nic gorszego niż brak porozumienia między sceną a widownią” – mówi Piotr Kruszczyński w rozmowie z Bartłomiejem Miernikiem.
Więcej niż musical
Styl i język teatru Wojciecha Kościelniaka wyróżniają się na tle zapatrzonego w Zachód krajowego podwórka. Reżyserowi udało się też przywrócić nieobecną przez lata modę na polskie...
Mus
Na zajęcia z filozofii Oskaras Koršunovas przynosił ze sobą Biblię i demonstracyjnie kładł ją na ławce. Swój pierwszy spektakl – Tam być tu, zrealizował ledwie po trzech semestrach...
Komiks


Czekam na komedię
„Śmieję się z tego, że gdy byłam młodsza – sadzano mnie na fotelu inwalidzkim, jak w Kalkwerku Lupy. Gdy miałam czterdzieści lat – zagrałam Mirandę w Burzy Warlikowskiego” –...

Dracz, czyli podróż do roli, której nie było
„Był wciąż widoczny na scenie, ale znalazł się w sytuacji wirtuoza zmuszonego grać na jednej strunie. Aż przyszedł Jakub Szela” – o aktorstwie Krzysztofa Dracza, laureata Nagrody...

Uczynić autora słyszalnym
„Przepełnia mnie ambicja, żeby wyraźnie pokazać publiczności, jak nowoczesne są stare dramaty” – mówi Andrea Breth w rozmowie z Januszem Majcherkiem.

Teatr jest zawsze wywrotowy
„Jeśli chce się zrozumieć moją pracę, należy patrzeć na nią przez pryzmat współczesnych autorów” – z Clausem Peymannem, dyrektorem Berliner Ensemble, rozmawia Iwona Uberman.