
Jarocki i Grzegorzewski. Spotkania identycznych snów
Interesowali się tymi samymi dramatami, podobnie myśleli o ich istocie. Podjęli współpracę tylko raz, kiedy Grzegorzewski jako dyrektor Teatru Narodowego zaproponował Jarockiemu reżyserię cenionych przez obu Szewców Witkacego, do których wystawienia jedna
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Kobiety na krawędzi
Minimalizm, prostota i surowość określają spektakle Michaela Thalheimera. Jednak we frankfurckiej "Medei" i w wiedeńskiej "Elektrze" pod tą ascetyczną formą pulsuje intensywne napięcie.
Historia, którą chcę opowiedzieć
„My, tutaj na Bałkanach, jesteśmy w wieku okropnych, rozwydrzonych nastolatków. Bardzo potrzebujemy dorosnąć” – mówi serbska aktorka Mirjana Karanović.
Okrutna bestia czy upadły anioł
W La Monnaie w Brukseli Krzysztof Warlikowski stanął w obronie kobiety, za którą podąża śmierć. To odbiegające od tradycji odczytanie Lulu Albana Berga.
Nie wiem, czy jestem racjonalistą i sceptykiem…
Sport w życiu Erwina Axera był bardzo ważny, może nawet ważniejszy od teatru. 14 stycznia 1934 roku siedemnastoletni gimnazjalista zdobył pierwsze miejsce w międzynarodowych zawodach...
Pożegnanie Erwina Axera
Erwin Axer wybrał teatr z rozmysłem, wybór nie był dziełem chwilowego zauroczenia lub przypadku. Czemu teatr? Może uznał, że jest to miejsce ważnej rozmowy. Może szło o etos wspólnego...
Komiks


Erwin Axer pisze
Axer nie uprawiał fikcji; przez dziesięciolecia pisał niechronologiczną historię w odcinkach – historię pewnego stulecia i życia.

Dlaczego napisałem powieść o Janie Karskim?
Nigdy nie widziałem człowieka, który byłby tak samotny jak Jan Karski mówiący o warszawskim getcie.

My z Różewiczów
Tadeusza Różewicza na Różewicz Open Festiwal nie było. Ze sceny nieraz zwracano się jednak do poety, jakby siedział nierozpoznany w ostatnim rzędzie sali.

O praktykowaniu wiary w ogrodzie
„Wiara pozwala mi nieco jaśniej widzieć sprawy tego świata i tego życia, nie uczestniczyć w wyścigu i patrzeć na rzeczywistość w szerszej perspektywie” – mówi Piotr Cieplak.