
Teatralny multitasking
„»Beton« dał mi możliwość wielozadaniowej pracy w teatrze ożywionej formy. Myślę o lalkarstwie, scenografii czy rekwizycie, o całej plastyce teatralnej. Ale też o filmie, którego produkcja zawsze mieściła się w obszarze moich zainteresowań”. O spektaklu „Beton” z Wojciechem Stachurą rozmawia Anna Jazgarska.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Sługa i król
„Na pierwszym spotkaniu z Jerzym Trelą powiedziałem mu, że czeka go pożegnanie. W odpowiedzi nie usłyszałem entuzjazmu, ale westchnienie. Tym swoim pięknym, głębokim głosem...
Teatr nie zawiódł mnie nigdy
„Łatwiej mi pracować z młodymi. Może dlatego, że ci wielcy inscenizatorzy próbują zdominować aktora. Zdecydowanie bardziej partnerscy są młodzi” – mówi Maria Maj.
Kolonos
Śmierć Jerzego Treli przeniosła słuchowisko „Edyp w Kolonos” w delikatną przestrzeń nadczułości pamięci i nostalgii.
O zabijaniu własnej matki
Właściwie to nie znałem dobrze Krystyny Meissner. Raz tylko dłużej ze sobą rozmawialiśmy, kiedy swoim autem wiozłem Panią Dyrektor do Kłodzka na spektakl w więzieniu. Pisząc ten...
Sklejam teatralne modele
„Mam odwagę i bezczelność. Żeby eksplorować śląskie tematy, bo jest to dla mnie ważne. Ale przede wszystkim to jest rozmowa z widzami – rozmowa równego z równym” – mówi Robert...
Komiks


Zszywanie
„Jeśli »Dziady« i teatr mogą scalać wspólnotę, po czym uruchamiać w niej proces, który nie jest kumulowaniem agresji, tylko wybaczaniem, to robienie »Dziadów« w Białorusi ma...

Tadeusz Bradecki: początek i koniec
Bradecki pozostawał wierny teatrowi, który inspirował się biblioteką, a nie skojarzeniami z popkultury. Był wierny sobie, ale mijał się z czasem.

Aktor potrzebuje wolności
„Cechą tak silnych osobowości artystycznych zawsze jest potrzeba tworzenia wspólnoty, w której można tworzyć własny język i budować wyjątkowe relacje. Pytanie jednak, w jaki sposób...