Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Gest scenograficzny
„Podział na teatr i sztuki wizualne zatarł się. Nie wyobrażam sobie, żeby bez znajomości tego, co się dzieje w sztukach wizualnych na świecie, można było robić dziś...
Wzór wewnętrzny
„Przede wszystkim jestem czytelnikiem, potem scenarzystą, dramaturgiem czy adaptatorem, a na końcu reżyserem” – mówi Igor Gorzkowski w rozmowie z Szymonem Kazimierczakiem.
W sytuacji spotkania
Pisze, reżyseruje, poświęca się pracy naukowej, działa w sieci. Fokus na... Tomasza Kaczorowskiego.
Iść normalnie
„Jakbym miał silić się na dowcip, tobym powiedział, że dostałem nagrodę teatralną, a nie musiałem się rozbierać na scenie” – mówi Jacek Braciak, tegoroczny laureat Nagrody im....
„Halka” narodowym widmem
„Potrzeba bycia między pięcioma liniami sprawia, że opera jest fascynującym kontrapunktem dla świata” – mówi Mariusz Treliński, laureat Nagrody im. Konrada Swinarskiego 2020.
Komiks


Nie anioł, nie Hitler
Bruno Ganz był aktorem bez metody. Pisali o tym krytycy, mówił o tym sam. Jednak co to znaczyło i jakie było jego aktorstwo? Na pewno: skromne.

Teatr to społeczność
„Bycie widzem pięćdziesiąt lat temu było bardziej angażującym doświadczeniem niż obecnie” – mówi Joanna Nawrocka, dyrektorka naczelna Teatru Ochoty w Warszawie, w rozmowie z...

Manifesty empatii
Spektakle, które współtworzy – wieloznaczne, błyskotliwe, zaprawione kroplą kampu i czułe – w nieoczywisty sposób działają na odbiorcę. Fokus na... Huberta Sulimę.

Szybka trwałość
Jego prace malarskie są wystawiane i sprzedawane na całym świecie, ale to teatr jest dla niego miejscem artystycznego spełnienia. Fokus na... Aleksandra Prowalińskiego.