
Cienie Historii
Wielowymiarowość „Chronicznego życia” Barby w docieraniu do bólu, cierpienia i spustoszenia zdaje się świadectwem nie tylko przerażenia, ale i dezorientacji.
Raz, dwa, trzy, astronauta patrzy!
To warunki lektury decydują tak o konkretnej, jak też metaforycznie rozumianej material-ności tekstu, która determinuje jego perfor-matywność.
Mateo mister DJ
Teatr zadziwiająco szybko otworzył się – choć niezbyt rozumnie – na twórczość Mateusza Pakuły, przypinając mu etykietę „Masłowskiej w spodniach”.
Jak nie zostać, a pozostać miastem kultury
Gdańsk w konkursie o tytuł ESK 2016 szczycił się swoim „kapitałem symbolicznym” i wolnościowymi tradycjami miasta.
Bardzo gorzki Molier
„Szkoła żon” Lassalle’a z Teatru Polskiego w Warszawie nie jest historyjką o oszukanym zazdrośniku, który chciał sobie wychować posłuszną żonę.
Patronaty
Medialność i teatralność
Inscenizacja „Kartoteki” zawsze jest sprawdzianem dla wyobraźni reżysera. Spektakl Piotra Ratajczaka sprawia, że przez godzinę pozostajemy w multiplikujących się historiach...
Ciotowski Dekameron
Nowy spektakl Piotra Siekluckiego o ciotach z Lubiewa wstrząsa tym mocniej, im głośniej na sali rozbrzmiewa śmiech.
Co można zrobić z Popocha?
Hanoch Levin jest w Polsce dramatopisarzem popularnym. W zeszłym roku ukazał się opasły tom dramatów izraelskiego pisarza i posypały się realizacje jego sztuk.
Opolskie lalki i klasyka
W przeciwieństwie do teatru dramatycznego polski teatr formy nadal skupia się na uniwersalnym wymiarze klasycznych tekstów literackich.
Komiks

(I)grając z miłością
„Kupiec wenecki” w reżyserii Ruperta Goolda traktuje o niebezpiecznych związkach między pieniędzmi, ryzykiem i miłością.
Być znaczy mówić
Fragment wstępu do „Fedry” Jeana Racine'a w przekładzie Antoniego Libery.
Fedra
Nowy przekład „Fedry” Jeana Racine'a autorstwa Antoniego Libery – fragment książki wydanej w grudniu 2011 przez PIW.
„Performans” w szponach antropologa
Autor książki „Performans” podejmuje dyskusję z tezami recenzji Mirosława Kocura („Teatr”, nr 10/2011).
From Wrocław with love
Odpowiedź Jackowi Wachowskiemu na tekst polemizujący z tezami recenzji jego książki „Performans”.
Witkacego i Sade’a Lacanem
Recenzja książki „Samoprezentacje. Sade i Witkacy” Łucji Iwanczewskiej.