
Republika śmieci
Bohaterowie telewizyjnej wersji dramatu „Stara kobieta wysiaduje” Różewicza zostali ukonkretnieni, zatracając charakterystyczną dla twórcy „Kartoteki” wieloznaczność.



Lockdown mobilizuje do odpowiedzialności
„Mieszanka polskiego romantyzmu z marzeniem o Broadwayu nad Wisłą może być hybrydą adekwatną do naszych, często sprzecznych, oczekiwań wobec teatru. Chciałbym te sprzeczności pogodzić w nowych tekstach dramatycznych i w repertuarze Rampy” – mówi Michał Walczak w rozmowie z Jackiem Cieślakiem.
Kto nigdy nie żył
Katarzyna Minkowska w „Cudzoziemce” dowartościowała koncepcję teatru mieszczańskiego oraz wydobyła najlepsze cechy zespołu Polskiego w Poznaniu.
Ćwiczenia z widzenia
W spektaklu „Bez tytułu 09/21” przepisane przez Annę Karasińską osobiste opowieści wykonawców przybrały formę prozaicznej poezji, w której gadanie zmierza do lśniącej pointy.
Córka i matka
Nowy spektakl Libera to historia żałoby i straty, opowieść o nieustannym przekraczaniu ról, o spotkaniu matki i córki gdzieś pomiędzy wyznaczonymi przez społeczeństwo schematami.
Kreacje tożsamości
Widzów festiwalu „Dialog” zelektryzowała wiadomość, że dziesiąta edycja będzie ostatnią. Program pełen nazwisk wybitnych artystów brano za pożegnalny gest Krystyny Meissner.
Patronaty
Nie tylko rozrywka
Drugi tom „Republiki musicali” nie tylko przynosi artykuły stricte naukowe, ale również − i tu wielkie brawa! − oddaje głos praktykom.
Odzyskany głos
Tytuł książki nie kłamie: Grot jako faktyczny bohater ujawnia się w opowieści Bielskiej dopiero po stu trzydziestu stronach lektury.
Nieczułe punkty
Autorka „Czułego punktu” utkawszy niezwykle gęstą i subtelną sieć powiązań i wpływów, ukazała złożony mechanizm społeczny.
Ostatnia komedia Wilde’a
Wilde’owi potrzeba w Polsce nie tylko scenicznej i nie tylko wydawniczej recepcji, ale w ogóle wszelakiej oraz jakiejkolwiek.
Komiks

Nowa formuła
Malajkat robi z „Inteligentów” komedię charakterów, osłabiając nieco kwestie społeczne.
Nazywam się Tamara Biakow i jestem legendą
W najnowszym monodramie ma się poczucie, że choć Błaszczyk wykorzystuje sprawnie swój aktorski warsztat, pozostaje obok roli.
Uwikłani we wspomnienia
Gryszkówna w „Pannach z Wilka. Rapsodzie” tworzy pole napięć między kobietami a odwiedzającym je mężczyzną.
Bajka o bezinteresowności
W listopadowym odcinku naszego cyklu szczęśliwie dotarliśmy do sedna, czyli do tej źródłowej chwili, w której raz na zawsze wszystko zostało popsute.
Tłumaczenie dziecku, że jego dom nie przestaje istnieć
W cyklu „dramat bezinteresowny” prezentujemy dramat Natalii Fiedorczuk.