
W paszczy wieloryba
Jerzy Limon imponował umiejętnością prowadzenia takiego życia, które było realizacją najbardziej pociągających i śmiałych pomysłów.



Zawieszona jestem w międzyczasie
„Tak jak nadszedł kres wychowawczego bicia dzieci linijką po dłoni przez nauczycieli, tak, mam nadzieję, przyjdzie czas na znalezienie rozwiązań wykluczających okrutne praktyki nauczania oraz niedopuszczalne metody pracy” – mówi Antonina Choroszy, aktorka Teatru Nowego w Poznaniu.
Dom z przyległościami
We „Wstydzie” Małgorzata Wdowik uwidacznia, obnaża, a jednocześnie uwspólnia emocje towarzyszące powrotowi do domu rodzinnego i spotkaniu z własną matką.
Młody gniew
Odbudowa kondycji artystycznej Teatru Polskiego będzie procesem żmudnym, dlatego mało kto oczekiwał, że „Kaligula” poderwie zespół do lotu.
Jechać! Byle nie do Moskwy!
„Trzy siostry” Englerta w Narodowym przynoszą znakomite, oryginalnie odczytane role grane przez Gorodecką, Frycza i Małeckiego. Publiczność ten spektakl na pewno pokocha.
Kochać, jak to łatwo powiedzieć
„Thrill me. Historia Leopolda i Loeba”, w skromnej, ale soczystej realizacji Kabicza, to musicalowy debiut ostatnich lat.
Patronaty
Poszerzenie pola postpamięci
Książka Marty Bryś bardzo dobrze pokazuje, co badania nad współczesnym teatrem poświęconym przeszłości mogą zyskać na odwołaniu do kategorii postpamięci.
Hussakowski przypomniany
Książka Anny Magdaleny Zgody to pionierska praca, która narzuca potrzebę dalszych badań nad teatrem Bogdana Hussakowskiego.
Focus na… Zofię Gustowską
Teatrolożka, która ostatecznie zwróciła się ku reżyserii, laureatka Nagrody Stowarzyszenia Autorów ZAiKS przyznanej w ramach IX Forum Młodej Reżyserii w Krakowie.
Jak być człowiekiem wśród ludzi
„Zawsze uważałem, że dobrze postawione pytanie jest ważniejsze niż gotowa odpowiedź. A pytań w Mizantropie jest bez liku” – mówi reżyser Edward Wojtaszek.
Komiks
