
Teatralny Mortal Kombat
Jak skomunikować się z widzem w niecodziennych warunkach? Joanna Ostrowska, kierowniczka działu marketingu Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie, rozmawia z zespołem o powrocie na scenę.
Przesunięcie
„Warstwa emocjonalna w spektaklach jest dla mnie bardzo ważna, czasem wręcz obsesyjnie poszukuję trudnych, ekstremalnych stanów wewnętrznych” – mówi Krzysztof Bieliński.
Fotografika
Kim jest Edward Hartwig dla mnie jako fotografa teatralnego? Jest artystą, który wniósł ideę fotografiki, którą kierował się w swojej szerokiej twórczości, do fotografowania teatru.
Ekologia czy oikologia?
Włodzimierz Staniewski, tłumacząc znaczenie terminu „ekologia teatru”, podkreśla, że wynika ono bezpośrednio z greckiego źródłosłowu oikos i oznacza po prostu „dom teatru”.
Eurodramat
Eurowizja… Dla jednych festiwal kiczu, konkurs polityczny, wydarzenie o niskim poziomie muzycznym. Dla innych ekwiwalent międzynarodowych wydarzeń sportowych, najlepszy konkurs piosenki. Dla...
Patronaty
Poeci i oportuniści
„Krzycz. Byle ciszej” Anety Groszyńskiej demaskuje niegodziwość środowiska poznańskich literatów i przypomina o ponadczasowym wymiarze egoizmu i politycznego oportunizmu.
Niewiarygodni
W spektaklu „I tak nikt mi nie uwierzy” odkrywamy problemy, jakie wiążą się z przyjęciem perspektywy ofiary, ze zrozumieniem jej sposobu postrzegania wydarzeń i mówienia na ich temat.
O Banku Słonecznym. Recenzja niepolityczna
Dyzma u Ratajczaka ma w sobie zarazem uwodzicielski urok i brutalne okrucieństwo. Bryluje w ponowoczesnym świecie, który należy do niego. Czy to już millenialsów portret własny?
Miłość złożona w grobie
Spektakl Krzysztofa Babickiego skupia się na księciu Myszkinie oraz Nastazji Filipownej. Wokół nich tworzy szereg konstelacji, z których wyłaniają się dwa miłosne wielokąty.
Komiks

Sztuka operowej manipulacji
Ostrożnie prorokuję renesans oper kameralnych. Oby też i współczesnych: tematy leżą na ulicy i krzyczą z pierwszych stron gazet.
Czas oczekiwania
„Zamrożone” Epifanie ruszyły znów… w lipcu! Organizatorzy postanowili pokazać dwie premiery gotowe już cztery miesiące wcześniej.
Pole manewru
Czy nowe przekłady mogą spowodować zasadniczą zmianę czechowowskiej optyki? Chyba nie.