Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Duchy
W każdym z trzech przedstawień Mariusza Grzegorzka aż gęsto od psychodelicznej atmosfery, prowokującej do myślenia o tym, co dla ludzi uwięzionych w doraźności pozostaje niedostrzegalne.
Prawo i sprawiedliwość
Olsztyński „Wróg publiczny” opowiada o losach słynnego handlarza koni z punktu widzenia Klaczy i Ogiera, o które wybuchł rzeczywisty i sceniczny konflikt.
Gramatyka żałoby
„Pogłosy” Wita Szostaka to medytacja o śmierci, transowe studium bólu, odsłonięte bezwstydnie, do gołej kości.
Lekceważenie przestrogi
Historia utopijnego spektaklu Magdy Szpecht, pokazującego ludzkość po wielkiej ekologicznej katastrofie, tydzień po marcowej premierze nabrała charakteru wielkiej przestrogi.
Za ścianą
Krakowskie przedstawienie Pawła Miśkiewicza pokazuje, że jeśli zmniejszy się trochę obroty pędzącego rytmu, można usłyszeć w "Innych ludziach" Doroty Masłowskiej nowe brzmienie.
Komiks


Blaski i cienie PRL-u
Kościelniak za pomocą znakomitych tekstów piosenek opowiedział o czasach, które wciąż przywoływane są jako błogi, pełen humoru etap polskiej historii.

Skazany na wolność
„Inkarno” to dowcipna rozprawa o tym, jakimi metodami leczy się chorych psychicznie i kto jest większym szarlatanem – pacjent Anatol czy Profesor prowadzący klinikę.

Futurologiczna comédie larmoyante
W spektaklu dobrze uwypuklony został pewien paradoks. Nieprzewidywalne symulakra dowodzą przewidywalności ludzkiej natury, czyli banalności człowieka.

Bergman od kulis
W inscenizacji „Fanny i Aleksandra” Łukasz Kos świadomie kreuje poczucie teatralności przez wykorzystanie teatru jako budynku.