Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Tak białe i ciche
Opowieść o współczesnej Antygonie z „dzielnicy dżihadu” staje się w interpretacji Anny Smolar czymś więcej niż odbiciem napiętych relacji międzykulturowych.
Ocalmy albatrosy
Jeśli odłożymy symboliczną maszynerię na bok, to z „Elizabeth Costello” zostanie wysokobudżetowy portret starzejącej się idealistki.
Kolos na dmuchanych nogach
Gdyby Orwell i Klata jedynie obsługiwali prywatne resentymenty, uznalibyśmy ich dzieła za niezbyt interesujące zapiski intymne.
Farsa wraca
Farsa wraca na salony. Jednak omawiając „Śmieszy cię to?” Buszewicza i „Czego nie widać” Cieplaka, trzeba powiedzieć, że farsa wchodzi za kulisy.
Udręka czy udomowienie?
W „Udręce życia” Rysovej słowa wybrzmiewają w pełni swej dosadności, ale brakuje przesunięcia aktorskich środków wyrazu w stronę charakterystycznej dla Levina groteski.
Komiks


Widok na wojnę
Po agresji Rosji na Ukrainę temat wojny zadomowił się w polskich teatrach. Istnieje naturalna potrzeba zmierzenia się z tym doświadczeniem, zrozumienia go, zamanifestowania sprzeciwu.

Przypomnienie poety
Irena Jun pokazała, jak bardzo jej własny głos współistnieje z głosem poety. To bardzo ważne przedstawienie i dla aktorki, i dla teatru, i dla przypomnienia samego Różewicza.

Ksiądz Marek w murach cytadeli
Najbarwniejszym charakterem w dramacie Słowackiego jest Klemens Kosakowski. Obsadzenie w tej roli Sebastiana Fabijańskiego okazało się trafnym wyborem.