Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Technologia, kontestacja i łzy
Zadara jest w szczytowej formie. W tym samym sezonie wyreżyserował naprawdę ciekawe "Dziady" bez skrótów, a niedługo po nich świetnych "Zbójców" bez przeinaczeń, za to z intelektualną...
Nuklearny grzyb
Wizja piekła patriarchatu jest w "Koniu, kobiecie i kanarku" bardzo sugestywna. Szkoda, że zabrakło chociażby refleksji, co jest źródłem męskiej przemocy.
Smoleńska mitologia
"Spisek smoleński" Lecha Raczaka i zespołu Trzeciego Teatru wykorzystuje mity narosłe wokół katastrofy, przypominając, że duża część naszej historii składa się z fantastycznych...
Majster Klajster
Autorów Klajstru mam prawo podejrzewać o przerost ideologii nad szczerością - pisze Patryk Kencki o spektaklu Wojciecha Klemma
Reset Dziadów
Wrocławski spektakl Zadary uświadamia, w jakim stopniu "Dziady" to rytuał słowa, zespalający niewidzialny świat ducha ze światem materii.
Komiks


Keep calm and write bad
Eva Rysová świetnie rozumie intencje Mateusza Pakuły, a kielecki teatr potrafi świadomie bawić się postdramatycznym językiem.

Koronowane głowy
Popkulturowe znaki, które przemyca Rubin do Carycy Katarzyny, po prostu nie działają – odsyłają widza gdzieś w kosmos, zamiast koncentrować jego uwagę na narracji spektaklu.

Nie-wielka emigracja
Janiczak i Rubin krytykują skupienie Wielkiej Emigracji na fałszywych działaniach i szkodliwych ideach, które tragiczne postaci czyniły śmiesznymi.

Towiańszczyzna na golasa, ale zasłonięci
Od czasu pojawienia się w Paryżu w 1841 roku Andrzej Towiański potrafił szybko zgrupować wokół siebie śmietankę artystyczną i intelektualną Wielkiej Emigracji.