Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Studium rodziny
Warszawskie „Co gryzie Gilberta Grape’a” to zuniwersalizowane studium rodziny i panujących wewnątrz niej relacji.
Zmęczona choreografia sukcesu
Centralnym wydarzeniem „Podwójnego z frytkami” jest otwarcie pierwszej w Polsce restauracji sieci McDonald’s, choć z powodu obostrzeń prawnych nazwa ta nie pada w spektaklu ani razu.
Samolot pod dachem
„Cisza” Zadary to spektakl tyleż historyczny, co aktualny, a nawet, patrząc na sytuację za naszą wschodnią granicą, przyszłościowy.
Szymborska. Kropki, przecinki, papierosy
Agnieszka Przepiórska identyfikuje się z odgrywanymi przez siebie kobietami i upodabnia się do nich fizycznie. Tym razem także stworzyła wiarygodny portret poetki.
Ptaki ciernistych krzewów
Bydgoski spektakl przenosi nas do niedalekiej przyszłości, a dokładnie do roku 2033, kiedy faksem z Watykanu przychodzi informacja o samorozwiązaniu Kościoła katolickiego.
Komiks


Oswojona obcość
Twórcy „Empuzjonu” nie rozbroili literackiego pierwowzoru, nie zdecydowali się na odważny dialog z powieścią i pogłębioną kontynuację intertekstualnej gry.

Kafkę do zmieszanych?
Twórcy tekst Kafki okroili z egzystencjalnych kontekstów i sprowadzili do antykapitalistycznego manifestu, w którym główny bohater „musi uciec”. Od pracy i od konsumpcji.

Zastanówcie się!
Konsensus w internetowych komentarzach po wyczekiwanej premierze głosi, że Teatr Polski w Podziemiu zrobił przejmujący spektakl „o bezradności i bezsilności”.

Pragnąć
Minkowska w „Faustusie” pyta o miejsce wybitnych jednostek w społeczeństwie i kulturze. Oraz o cenę, jaką trzeba ponieść za pragnienie artystycznej i egzystencjalnej transgresji.