Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Ucieczka przed pamięcią
Kielecki spektakl Łukasza Kosa jest opowieścią o niemożliwej ucieczce od traum przeszłości.
Nochalem w system
W „Czerwonych nosach” Anny Wieczur dżuma wyzwoliła w ludziach nie tylko wesołość, ale także przyjaźń i solidarność.
Niewinni młodzi czarodzieje
W łódzkich „Dziadach” Adama Sroki relacja młodzi – starzy jest konsekwentnie poprowadzoną osią interpretacyjną spektaklu.
Kryminalny rebus
Inscenizacja „Woyzecka” Zdenki Pszczołowskiej celnie pokazuje społeczne sprężyny zła. Nieco słabiej wybrzmiewają w niej kwestie dotyczące sprzeczności natury ludzkiej.
Jednoznaczność
Gdyński spektakl przyciąga ciekawym przywołaniem świata prozy Josepha Conrada, a jednocześnie odpycha bardzo jednoznaczną, niedającą przestrzeni do namysłu interpretacją.
Komiks


Ucieczki nie będzie
Nie jest to prosta historia o źle ulokowanej miłości i nieudanych relacjach. „Wzrusz moje serce” pod płaszczykiem groteski i farsy ukrywa egzystencjalną beznadzieję i niemożność...

Chodzenie do kościoła
Tomasz Fryzeł w „Gościach Wieczerzy Pańskiej” pokazuje, że problemy duchowe, mimo nowych wyzwań, dzieją się w pewnym bezczasie i są takie, jakie były od zarania świadomości.

O raju, którego nie ma
Wystawiając „Księgę Raju” w jidysz, Neć wydobywa z niej nie tylko walory estetyczne. Prawie nieznany już język daje poczucie obcości, co współgra z Mangerowskim podziałem świata i...

Pusta scena powszechna
Paweł Łysak sięga po kanon literatury polskiej, by go na naszych oczach dekonstruować. Jego spektakle mają charakter manifestów ideologicznych, które prowokują do dyskusji.