Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Szczątki założycielskie
Spektakl "Teraz każdy z was jest Rzeczpospolitą" pokazuje sytuację, w której odpowiedzialność za kształtowanie tożsamości zostaje przeniesiona z tradycji na jednostkę.
Wokół Prospera
Władzę Prospera raczej się w spektaklu czuło, niż się o niej mówiło. I była ona powodem nie tyle do chwały, co do odpowiedzialności, czasem wyraźnie ciążącej bohaterowi.
Uciekające Przepióreczki
Ostatnia "Przepióreczka" w życiu Osterwy miała zostać zapamiętana jako spektakl, który zamiast wzruszeń wywoływał przede wszystkim śmiech.
Co się stało z Jadwigą?
W styczniu minęła pięćdziesiąta rocznica śmierci Franciszka Teodora Csokora, o którym w latach trzydziestych wielokrotnie pisały największe polskie i europejskie gazety.
Kantor a Ghelderode
Tadeusz Kantor, znający dobrze literaturę europejską, interesował się dramaturgią Michela de Ghelderode’a.
Komiks


Teologia ciszy
Bieliński w swoich dramatach otwiera się na eschatologię i transcendencję, nie odrzuca myślenia religijnego, lecz odwołuje się do świętych znaków, symboli, języka. Obrazuje trudne...

Twarz rozbrojona
Po prozę Kapuścińskiego sięgają reżyserzy filmowi i teatralni. "Jeszcze dzień życia" uwodzi artystycznymi rozwiązaniami, o "Cesarzu" mówi się przede wszystkim ze względu na zawarte w...

Najdroższa waluta
Koszt życia Martyny Majok to opowieść o zmaganiu z niepełnosprawnością i różnicami społecznymi, ale to także dramat o samotności i potrzebie kontaktu z drugim człowiekiem.

Pomiędzy światami, pomiędzy tekstami
Pilarski w swoich dramatach odwołuje się do poetyki remiksu. Nawiązuje do innych utworów: czerpie z nich, zapożycza, cytuje, przekształca.