Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Niepodległa.ro
Na ósmą edycję Międzynarodowych Spotkań Teatralnych w Kluż, zatytułowaną „Wizje”, przygotowano specjalny program, który miał pokazać szerokie spektrum społecznego i duchowego...
Wolność w postradzieckiej dramaturgii rosyjskiej
Uzyskanie przez dramaturgię rosyjską niezależności zarówno w wymiarze estetycznym, jak i ideologicznym umożliwiło jej podjęcie pod koniec lat osiemdziesiątych i w latach...
Wolność i tragizm
Asia Wołoszyna w swoich dramatach koncentruje się przede wszystkim na traumatycznych doświadczeniach jednostki. Wpisuje je w kontekst historyczny i kulturowy Rosji i Europy Zachodniej,...
Białorusin w masce Rosjanina
Chociaż większość współczesnych dramatopisarzy z Białorusi pisze po rosyjsku, to w ich utworach można znaleźć widoczne oznaki narodowej identyfikacji.
Jaka Jadwiga?
Marian Pankowski i Marta Kwaśnicka są autorami dwóch sugestywnych portretów królowej Jadwigi, zupełnie różnych, pisanych z odmiennych światopoglądowych pozycji.
Komiks


Już nie happening, jeszcze nie teatr – liminalność w twórczości Tadeusza Kantora
Happeningi Tadeusza Kantora zwykło się traktować jako etap formalnych eksperymentów, zapożyczoną przez artystę „modę z zagranicy”. Tymczasem happening Kantora przeszedł ewolucję –...

Mit i kulturowa pamięć powstania warszawskiego
W spektaklach, które powstały na zamówienie Muzeum Powstania Warszawskiego, dochodzi do negocjacji teraźniejszości z przeszłością. Tworząc własną wersję wydarzeń, przedstawienia te...

Z teatrem kojarzy mi się…
Ukazana w artykule perspektywa młodej generacji powinna zachęcić do dyskusji o przyszłości teatru, jego zadaniach i możliwym kierunku zmian. Być może to moi badani są przyszłością...

Nietolerancja, czyli Koenig kontra Hanuszkiewicz
Czy, zgodnie z legendą, „Teatr” Jerzego Koeniga walczył z Teatrem Narodowym Adama Hanuszkiewicza?