Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Aktorstwo doby dzisiejszej
Co składa się na elementy coraz popularniejszego stylu aktorstwa dominującego w teatrze głównego nurtu, teatrze artystycznym, eksperymentującym, festiwalowym?
Henryk Tomaszewski – u teatralnego źródła tańca w Polsce
Fenomen Tomaszewskiego polegał na stworzeniu zupełnie nowej formy sztuki scenicznej. Artysta nazwał ją teatrem ruchu.
Ruch autentyczny w dzisiejszej praktyce scenicznej
O pojęciu autentyczności w tańcu, choreografii i teatrze rozmawiają Weronika Szczawińska, Rafał Urbacki, Ryszard Kalinowski, Iza Szostak i Joanna Leśnierowska.
Teatr Polski czy Nowy?
o poznańskich i wrocławskich "Dziadach" z uczestnikami projektu „Mickiewicz, Słowacki: reaktywacje” realizowanego na Wydziale „Artes Liberales” UW rozmawia Michał Mizera.
Wobec historii
Na czym polega światowy sukces sceniczny "Naszej klasy" Tadeusza Słobodzianka? Za granicą nie rozlicza się dramatu z relacji do jego historycznego i dyskursywnego kontekstu.
Komiks


Artystyczna kronika Euromajdanu
Europejska rewolucja na Ukrainie ma także zmodyfikować środowisko teatralne.

Niebiańska Sotnia
„Musimy zawsze pamiętać o tych, którzy polegli, i wspierać ich rodziny, by nie pozostały same ze swą tragedią”. Z Hanną Wesełowską, Nadiją Sokołenko i Wiktorem Sobijanskim...

Figura natręta w późnych dramatach Witkacego i Mrożka
Dlaczego wybrałem Witkacego i Mrożka, by mówić o natręcie? To autorzy, którzy walczyli z gadaniną, jakby szło o życie. Szukałem w ich tekstach zapisów nierównej walki z nowoczesnym...

„Dramat układasz”. Dramaturgia Mrożka jako próba wyzwolenia od własnego odbicia
„Dramat układasz” – kto kieruje do Hrabiego Henryka te znamienne słowa? Szatan? Anioł? A może to głos sumienia? Układając swoje dramaty, Sławomir Mrożek też rozmawiał z własnym...