
Teatralne cogito
Anna Augustynowicz, Bogdan Ciosek i Andrzej Dziuk o studenckim spotkaniu z Tischnerem.
Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Wszystkie twarze Michaela Thalheimera
Jest ich właściwie trzech: Thalheimer – pirania obgryzająca klasyków aż po sam szkielet, Thalheimer – znawca tragedii antyku, kreujący postaci kobiece, o których nie sposób...
Mówią kobiety
Niedawno miesięcznik „Dialog” zapoczątkował serię antologii tekstów dramatycznych "Najlepsze z najlepszych". Po tomie sztuk irlandzkich, wiosną 2012 roku ukazał się zbiór...
Wilk i zając. O teatrze Kornéla Mundruczó
Nietoperza w TR Warszawa zainscenizowała prawdziwa gwiazda europejskiego teatru. To w Polsce rzadkie.
Medea – kobieta z Afryki
Poruszający i pełen magii teatr z Afryki Południowej na festiwalu Foreign Affairs w Berlinie.
Czerpię z własnych doświadczeń
Brett Bailey o związkach historycznych między Zachodem a Afryką.
Komiks


Da da da… Dwugłos o spektaklu Piotra Cieplaka
Najbardziej pierwotną funkcją zabawy jest „przećwiczenie” trudnych aspektów życia. Mieszkańcy kamienicy bawią się w teatr, robią przedstawienie o śmierci, próbując ją w ten...

Łowcy piorunów
Czym jest wyspa Prospera w spektaklach współczesnych reżyserów: Purcăretego, Koršunovasa, Kleczewskiej i Gorzkowskiego?

W brzuchu Wilka
Robert Jarosz posłużył się motywem Czerwonego Kapturka, by pokazać współczesność i wręcz historyczną namacalność żywych i odwiecznych prawd leżących na dnie baśni i mitów.

Magia zwierciadła, czyli o umieraniu niewinnych czarodziejów
Tadeusz Łomnicki w dwóch rolach z początku i końca aktorskiej kariery.