Najpopularniejsze w kategorii
- tydzień
- miesiąc
- rok

Na złamanie karku
„Chciałbym, żeby słuchowiska przyciągały nowych słuchaczy, w związku z tym także nowych, młodych autorów" – mówi Waldemar Modestowicz, reżyser radiowy, w rozmowie z Jackiem...
Dobrzy ludzie
Marta Rebzda przyjmuje w słuchowiskach perspektywę swoich bohaterów – ludzi skrzywdzonych, którzy doświadczają zła, ale się nim nie zarażają.
Głos tak, ale najpierw człowiek
„W teatrze radiowym potrzeba zawodowstwa: po pierwsze tego, co wydawać by się mogło oczywiste – dobrej interpretacji tekstu i wyrazistej artykulacji” – mówi Andrzej Mastalerz w...
Przyjemność
„Chciałabym, żeby widz po konfrontacji z moim tekstem łagodniej patrzył na siebie i na świat. Z większą czułością i zrozumieniem, i bez uprzedzeń. Sama chcę tak patrzeć na świat i...
Zamurowany
Malina Prześluga w dramacie „Debil” chyba po raz pierwszy w polskiej dramaturgii oddała głos niepełnosprawnemu umysłowo. Uczyniła go pełnoprawnym działającym podmiotem.
Komiks


Bez katharsis
„W pewnym sensie wierzę w dybuka, a w pewnym nie, jak wszyscy, którzy krążą między jakąś potrzebą metafizyki i agnostycyzmem” − mówi reżyserka Agnieszka Holland w rozmowie z...

Droga do Dybuka
W „Dybuku" pociągało mnie, że niezwykle potężne, metafizyczne treści wyrażają się w formie ludowej przypowieści, czystej i prostej.

Teatr zawsze grany
W tym roku obchodzimy siedemdziesięciolecie upaństwowienia sceny żydowskiej − teatru, który w Polsce zyskał miano „zawsze granego”.

Równania z wieloma niewiadomymi
„Ministerstwo kieruje nas do sanepidu, a sanepid – do ministerstwa” – mówi Piotr Kruszczyński, dyrektor Teatru Nowego w Poznaniu, w rozmowie z Piotrem Dobrowolskim.